کد خبر: 509 زمان انتشار: 10:12:36 - 1398/11/13
رتروفیوچوریسم : تضاد بین هندسه باستانی و فرم های مدرن

محمد حسن فروزانفر طرحی انتزاعی را برای سایت تاریخی پرسپولیس همراه با تصویر سازی و قاب های مینیمالیستی ارائه کرده است.

معمار و هنرمند تجسمی، محمد حسن فروزانفر در سری عکس هایی با عنوان "RetroFuturism" بناهای معاصر را با خانه های تاریخی ایرانی، اماکن تاریخی و بناهای تاریخی به صورت مفهومی تلفیق کرده است. وی در آخرین کاوش خود با عنوان "صلح" نگاهی به محوطه تاریخی – فرهنگی تخت جمشید، پایتخت سابق امپراتوری هخامنشی دارد.

مجموعه تخت جمشید که در یک تراس فوق العاده نیمه مصنوعی و نیمه طبیعی ساخته شده، از مدل های بین النهرین الهام گرفته شده است. همانطور که فروزانفر توضیح می دهد، لایه های تاریخی با گذشت زمان جمع میشوند و متراکم میشوند. همیشه اثری از لایه های قبلی وجود دارد و برای یافتن آن باید عمیق تر نگریست. تخت جمشید یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران است و یک میراث جهانی به شمار می رود.

در این پروژه مدل های مختلفی از اینستالیشن های هنری به صورت دیجیتالی در فضاهای تخت جمشید، قرار داده شده است تا به عنوان یادآوری آن لایه های تاریخی ایفای نقش کرده و به عنوان مفهوم حفظ زمینه و اثرگذاری آن در شکل جدید اشاره می کند. این چیدمان هنری ، شفاف و ساده است. برنامه پیش رو این است که تضادی بین هندسه باستانی تخت جمشید و فرم های مدرن با کمترین مداخله و تصرف ایجاد شود.

منبع:آرک دیلی

تهیه، تنظیم وترجمه:

پویا مودتی

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.