کد خبر: 403 زمان انتشار: 20:17:59 - 1398/06/10
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز: بخش عمده جمعیت تبریز در بافت تاریخی آن سکونت دارند

‌رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز گفت: بخش عمده جمعیت تبریز در بافت تاریخی آن قرار گرفته است اما این به معنی از بین بردن میراث های تاریخی جهت رفاه این جمعیت نیست.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری "  ، ‌فریدون بابایی اقدم در آیین افتتاح دهمین اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری در تالار وحدت تبریز، اظهار کرد: موضوع احداث مترو بخش تاریخی شهر را نشانه گرفته و با وجود مطالعه‌های بسیار در این زمینه، برخی از افراد همچنان این موضوع را زیر سوال می‌برند. 

وی افزود: جلوگیری از ادامه پروژه‌هایی همچون میار میار توسط یونسکو و سازمان میراث فرهنگی کشور در این میان خبر بسیار خوبی است. 

بابایی اقدم در خصوص دستور کار جدید توسعه شهری سازمان ملل، بیان کرد: سازمان ملل در طی سال های گذشته دستور کار جدید توسعه شهری برای سال 2030 را تصویب و برای دولت‌ مردان ابلاغ کرده است. 

وی افزود: هدف از این دستور کار این است که افق جدیدی را برای سال 2030 در نظر گرفته و شهرها و جوامع پایدار را ایجاد کنیم؛ برای رسیدن به این هدف باید شهرها را ایمن و تاب آور ساخته و مشارکت همه گروه‌ها را داشته باشیم. 

بابایی اقدم در خصوص بافت های تاریخی تبریز، گفت: بافت های تاریخی شهرهایی همچون تبریز که در طول تاریخ بارها به عنوان پایتخت انتخاب شده‌اند، پیچیدگی‌های خاصی دارند. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز در پایان خاطرنشان کرد: فرصت آزمون و خطا برای حفظ بافت های تاریخی شهر نداشته و باید عملکرد شهرهای موفق تاریخی را مطالعه و رضایت شهروندان را جلب کنیم. 

منبع ایسنا


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.