کد خبر: 2201 زمان انتشار: 13:12:30 - 1400/11/30
اختصاصی رسانه تخصصی اخبار معماری سقف پروژه " گنبد هزاره " ریچارد راجرز در طوفان یونیس خراب شد!

سقف پروژه گنبد هزاره در لندن که توسط معمار بریتانیایی ریچارد راجرز طراحی شده است، طی اثر گذاری طوفان یونیس دچار آسیب های جدی شد.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری "  بخش بزرگی از سقف پارچه ای ساختمان هزاره که اکنون به عنوان O2 Arena شناخته می‌شود، در اثر طوفان از بین رفته و داخل سالن در اثر از بین رفتن پوشش کاملا مشخص است.

تصاویر به اشتراک گذاشته شده در رسانه های اجتمایی نشانگر این است که شش پانل سقف پارچه ای این پروژه از ساختمان جدا شده، تخریب شده و این تخریب در حال گسترش و افزایش آسیب وارده است.

این گنبد با دهانه 50 متر در شرق لندن یکی از شناخته شده ترین و دیدنی ترین مکان های شهر است که در سال 1999 به منظور برگزاری نمایشگاهی برای جشن آغاز هزاره جدید به نام تجربه هزاره ساخته شد.

سقف پارچه ای پوشاننده این گنبد که عملا یک چادر غول پیکر است، از 12 برج که 100 متر بالاتر از سازه قرار دارند سوار و ساخته شده است.

این پروژه بعد از اتمام نمایشگاه، توسط استودیوی معماری Populous به سالنی با ظرفیت 20000 بازسازی و طراحی شد. در سال 2013 استودیوی راجرز به پروژه بازگشت تا با همکاری استودیوی معماری Bblur یک مسیر پیاده روی که سقفی پارچه ای آن را می‌پوشاند و کاربری آن هدایت کاربران به سکوی تماشای طبقات بالا بود، اضافه کنند.

این ساختمان یک نمونه کلیدی از سبک معماری های – تک ( High-Tech) بوده و از پتانسیل مصالح مدرن در ساخت سازه آن به صورت نوآورانه و خلاقانه استفاده شده است.

 

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه تخصصی اخبار معماری "

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی مجله معماری Dezeen

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.